Stakeholdersmanagement – van strategie naar implementatie in 4 stappen

Introductie tot stakeholdermanagement

Stakeholdermanagement is het proces van het managen van de verwachtingen van iedereen (Engels: stakeholders, Nederlands: belanghebbenden) die op een of andere manier betrokken is bij een organisatie of project. Met behulp van stakeholdermanagement kan een organisatie alle belanghebbenden op de juiste manier beïnvloeden.

Wanneer een organisatie in staat is om de verwachtingen en afgesproken doelstellingen van stakeholders op een juiste manier te behartigen zal dit leiden tot win-win situaties voor zowel de organisatie en de stakeholders.

Juist in de tijd dat maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds belangrijker wordt voor organisaties en projecten wordt het integreren van stakeholder management in de strategie van de organisatie steeds vaker toegepast.

 

Download handleiding “Voice of the Stakeholders”

Ontdek de kansen die ontstaan door het implementeren van een effectief stakeholder management programma binnen jullie organisatie. Ga direct aan de slag met deze handleiding inclusief templates.

Plaats in winkelwagen.

Screenshots praktijkvoorbeeld webwinkel

Template 1: Voice of the Stakeholders

Template 2: Belang en invloed matrix

Template 3: Strategie kaart & communicatieplan

Download handleiding “Voice of the Stakeholders”

Ontdek de kansen die ontstaan door het implementeren van een effectief stakeholder management programma binnen jullie organisatie. Ga direct aan de slag met deze handleiding inclusief templates.

Plaats in winkelwagen.

 

‘Niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.