Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam: Gemiddelde orderwaarde (€)

Social Media KPI naam:

Gemiddelde orderwaarde (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Gemiddelde orderwaarde (AOV) is vrij duidelijk, het geeft u het gemiddelde van hoeveel er aan uw site wordt uitgegeven bij elke nieuwe bestelling. Deze statistiek is eigenlijk heel belangrijk omdat deze u kan helpen beslissen of u moet proberen uw bestelfrequentie te verhogen of uw gemiddelde bestelwaarde te verhogen.

KPI formule:

Gemiddelde orderwaarde =  [ Total Revenue (365 days) ]  / [ Nummer of orders (365 days) ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: 2018

  • Totale omzet in jaar = € 250.000
  • Aantal orders in jaar =  1000
  • Gemiddelde orderwaarde = € 250.000 / 1000 = € 250

Target:

  • Groen: > € 250
  • Geel: € 175 –  € 250
  • Rood:  < € 175

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.