Social Media KPI naam: Gemiddelde orderwaarde (€)

Social Media KPI naam:

Gemiddelde orderwaarde (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Gemiddelde orderwaarde (AOV) is vrij duidelijk, het geeft u het gemiddelde van hoeveel er aan uw site wordt uitgegeven bij elke nieuwe bestelling. Deze statistiek is eigenlijk heel belangrijk omdat deze u kan helpen beslissen of u moet proberen uw bestelfrequentie te verhogen of uw gemiddelde bestelwaarde te verhogen.

KPI formule:

Gemiddelde orderwaarde =  [ Total Revenue (365 days) ]  / [ Nummer of orders (365 days) ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: 2018

  • Totale omzet in jaar = € 250.000
  • Aantal orders in jaar =  1000
  • Gemiddelde orderwaarde = € 250.000 / 1000 = € 250

Target:

  • Groen: > € 250
  • Geel: € 175 –  € 250
  • Rood:  < € 175

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's)? Download dan eenvoudig de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s.

Bekijk het inkijk-exemplaar

Om je een idee te geven hoe de SMART KPI database is opgebouwd hebben we een gratis inkijk exemplaar (Excel-bestand) beschikbaar gemaakt.

Bekijk de gratis inkijk-versie van de SMART KPI database (Excel) via deze link.


SMART KPI database bestellen? Selecteer hier je download voorkeur:

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.