Social Media KPI naam:
Kanaalmarge (€)
KPI beschrijving / doelstelling:
Krijg inzicht in uw verkoopsucces door de marge in uw operationele verkoopkanalen te bewaken.
KPI formule:
Kanaalmarge (€) = ( [ Verkoop via kanaal A x Winstmarge in kanaal A + Verkoop via kanaal B x Winstmarge in kanaal B …+ Verkoop via kanaal N x Winstmarge in kanaal N ) / [ Totaal aantal verkoopkanalen ]
Praktijkvoorbeeld:
Periode: Q1
- Verkoop kanaal A = € 50
- Winstmarge kanaal A = € 25
- Verkoop kanaal B = € 100
- Winstmarge kanaal B = € 20
- Kanaalmarge = ( € 50 x € 25) + (€ 100 x € 20) / 2 = € 1625
Target:
- Groen: > € 250
- Geel: € 175 – € 250
- Rood: < € 175
Categorie:
Conversie, ROI
Download SMART KPI database | 216 praktijkvoorbeelden | Formules | Templates
Ga direct aan de slag met het opzetten van een professioneel performance dashboard. Laat je inspireren door de 216 uitgewerkte praktijkvoorbeelden inclusief formules.
De SMART prestatie-indiacotren database bestaat uit een overzichtelijk Excel-bestand. Voor het gebruik is basis kennis Excel ruim voldoende om maximaal gebruik te maken van de templates, voorbeelden en formules.
Gratis inkijk-exemplaar SMART KPI database
Inhoud premium downloads
KPI Database | Standaard | Business | Business Pro |
---|---|---|---|
|
✔ | ✔ | ✔ |
|
✔ | ✔ | |
|
✔ | ||
|
✔ | ||
|
✔ | ✔ | ✔ |
|
✔ | ✔ | ✔ |
|
✔ | ✔ | ✔ |
Kies je download voorkeur:
De downloads zijn direct het afronden van de bestelling beschikbaar. Een factuur ontvang je per e-mail.
Persoonlijk advies op maat! Boek 45 minuten 1 op 1 online consult
Heb je aanvullend advies nodig bij het opzetten en implementeren van prestatie-indicatoren binnen jullie project of organisatie. Maak dan gebruik van de business pro optie en bestel naast de SMART prestatie-indicatoren database ook 45 minuten 1 op 1 persoonlijk advies.
Niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht
Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.
Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.