Social Media KPI naam: Percentage geannuleerde orders met reden (%)

Social Media KPI naam:

Percentage geannuleerde orders met reden (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Deze KPI geeft inzicht in percentage gecancelde orders t.o.v. het totaal aantal orders.

KPI formule:

Geannuleerde orders met reden (#) =  [ Totaal aantal geannuleerde orders met specifieke reden ] / [ Totaal aantal orders ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Januari

Totaal aantal geannuleerde orders = 25

Totaal aantal orders = 150

Percentage geannuleerde orders = (25 / 150) * 100 = 17%

Target:

  • Groen: < 5%
  • Geel: 5% – 10%
  • Rood: > 10%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's)? Download dan eenvoudig de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s.

Bekijk het inkijk-exemplaar

Om je een idee te geven hoe de SMART KPI database is opgebouwd hebben we een gratis inkijk exemplaar (Excel-bestand) beschikbaar gemaakt.

Bekijk de gratis inkijk-versie van de SMART KPI database (Excel) via deze link.


SMART KPI database bestellen? Selecteer hier je download voorkeur:

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.