Social Media KPI naam: Instagram betrokkenheid (%)

Social Media KPI naam:

Instagram betrokkenheid (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

De Instagram engagement rate meet de effectiviteit van je posts. Je berekent dit door de totale engagement te delen door het aantal volgers in een specifieke periode.

KPI formule:

Instagram engagement rate (%)  = [ Totaal engagement (likes + comments) ]  /  [ Aantal followers ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Likes = 1000
  • Shares = 2000
  • Comments = 3000
  • Totaal aantal followers = 10.000
  • Betrokkenheid (%) = (1000 + 2000 + 3000 ) / 10.000))*100 = 60%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Engagement

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's)? Download dan eenvoudig de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Bekijk het inkijk-exemplaar

Om je een idee te geven hoe de SMART KPI database is opgebouwd hebben we een gratis inkijk exemplaar (Excel-bestand) beschikbaar gemaakt.

Download gratis inkijk exemplaar van de SMART KPI database via deze link.



SMART KPI database bestellen? Selecteer hier je download voorkeur:

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.