Facebook engagement rate (%)e = [ Likes + Shares + Comments ] / [ Totaal aantal followers ] * 100

Social Media KPI naam:

Facebook betrokkenheid (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

De Facebook engagement rate meet de effectiviteit van je posts. Je berekent dit door de totale engagement te delen door het aantal volgers in een specifieke periode.

KPI formule:

Facebook engagement rate (%)e  =  [ Likes + Shares + Comments ] / [ Totaal aantal followers ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Likes = 1000
  • Shares = 2000
  • Comments = 3000
  • Totaal aantal followers = 10.000
  • Betrokkenheid (%) = (1000 + 2000 + 3000 ) / 10.000))*100 = 60%

Target:

Groen: > 95%

Geel: 90% – 95%

Rood: < 90%

Categorie:

Engagement

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Waarom?

Maak gebruik van onze ervaring en kennis op het vlak van kwaliteitsmanagement en ga direct aan de slag met 184 praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's).

Hoe?

Download de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI's in een handig en overzichtelijk Excel-bestand en ga direct aan de slag.

Wat?

Naast de 184 uitgewerkte KPI's bevat het Excel-bestand ook templates, grafieken en dashboards die je eenvoudig kunt gebruiken voor je eigen performance management activiteiten:

 Bestand is 100% aanpasbaar;
 Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
 Download direct beschikbaar na betaling;
 Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

SMART KPI database bestellen?

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Hoe werkt het 45 minuten "1-on-1" telefonisch (online) advies?

Wanneer je kiest voor de optie inclusief 45 minuten "1-op-1" persoonlijk advies ontvang je na betaling aanvullende instructies hoe we dit efficient en effectief kunnen inplannen.

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.