Kaizen management | Hoe kaizen werkt?

Hoe kaizen werkt?

Kaizen is gebaseerd op de overtuiging dat alles kan worden verbeterd en dat niets status-quo is.

Kaizen omvat het identificeren van problemen en kansen, het creëren van oplossingen en het uitrollen ervan – en vervolgens opnieuw het hele proces analyseren en evalueren voor andere problemen of problemen die onvoldoende zijn aangepakt.

De volgende zeven stappen creëren een cyclus voor continue verbetering en geven een systematische methode voor het uitvoeren van dit proces.

  1. Kaizen-cyclus voor continue verbetering:
    Betrek stakeholders (bijvoorbeeld werknemers) bij het proces. Zoek de betrokkenheid van stakeholders, inclusief het verzamelen van hun hulp bij het identificeren van problemen en problemen.
  2. Zoek problemen:
    Maak gebruik van brede feedback van alle stakeholders en verzamel een lijst met problemen en mogelijke kansen. Stel prioriteiten als er veel feedback is.
  3. Maak een oplossing:
    Stimuleer stakeholders om creatieve oplossingen aan te bieden, waarbij allerlei ideeën worden aangemoedigd. Definieer hierbij ook  wat verstaan wordt onder succes.
  4. Test de oplossing:
    Implementeer de winnende oplossing die hierboven is gekozen, met iedereen die aan de uitrol meedoet. Maak pilot-programma’s of neem andere kleine stappen om de oplossing uit te testen.
  5. Analyseer de resultaten:
    Controleer met verschillende tijdintervallen de voortgang, met specifieke plannen voor wie het aanspreekpunt zal zijn en hoe de stakeholders het best in contact kunnen worden gebracht. Bepaal hoe succesvol de wijziging is geweest.
  6. Standaardiseren:
    Als de resultaten positief zijn, adopteer de oplossing dan in de hele organisatie.
  7. Repeat:
    Deze zeven stappen moeten doorlopend worden herhaald, waarbij nieuwe oplossingen worden getest waar nodig of nieuwe lijsten met problemen worden aangepakt.

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Waarom?

Maak gebruik van onze ervaring en kennis op het vlak van kwaliteitsmanagement en ga direct aan de slag met 184 praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's).

Hoe?

Download de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI's in een handig en overzichtelijk Excel-bestand en ga direct aan de slag.

Wat?

Naast de 184 uitgewerkte KPI's bevat het Excel-bestand ook templates, grafieken en dashboards die je eenvoudig kunt gebruiken voor je eigen performance management activiteiten:

 Bestand is 100% aanpasbaar;
 Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
 Download direct beschikbaar na betaling;
 Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

SMART KPI database bestellen?

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Hoe werkt het 45 minuten "1-on-1" telefonisch (online) advies?

Wanneer je kiest voor de optie inclusief 45 minuten "1-op-1" persoonlijk advies ontvang je na betaling aanvullende instructies hoe we dit efficient en effectief kunnen inplannen.

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.