Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Doorklikratio (%)

Social Media KPI naam:

Doorklikratio (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

CTR is de Engelstalige afkorting van Click-Through-Ratio. De CTR wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. Click-Through-Ratio betekent de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachine resultaat ziet en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt.

KPI formule:

Doorklikratio (%) = [ Aantal unieke kliks op een specifieke link ] / [ Totaal aantal vertoningen van deze specifieke link ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Januari

Aantal unieke kliks op link A = 500

Totaal aantal vertoningen van link A = 2000

Doorklikration (%) = (500 / 2000)*100 = 25%

Target:

  • Groen: > 50%
  • Geel: 40% – 50%
  • Rood: < 40%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's)? Download dan eenvoudig de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s.

Download kenmerken Excel-bestand:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Basiskennis Excel is voldoende om de database te gebruiken;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Bekijk het inkijk-exemplaar

Om je een idee te geven hoe de SMART KPI database is opgebouwd hebben we een gratis inkijk exemplaar (Excel-bestand) beschikbaar gemaakt.
Bekijk de gratis inkijk-versie van de SMART KPI database (Excel) via deze link.

SMART KPI database bestellen? Selecteer hier je download voorkeur:

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.
Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.