Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Doorklikratio (%)

Social Media KPI naam:

Doorklikratio (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

CTR is de Engelstalige afkorting van Click-Through-Ratio. De CTR wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. Click-Through-Ratio betekent de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachine resultaat ziet en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt.

KPI formule:

Doorklikratio (%) = [ Aantal unieke kliks op een specifieke link ] / [ Totaal aantal vertoningen van deze specifieke link ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Januari

Aantal unieke kliks op link A = 500

Totaal aantal vertoningen van link A = 2000

Doorklikration (%) = (500 / 2000)*100 = 25%

Target:

  • Groen: > 50%
  • Geel: 40% – 50%
  • Rood: < 40%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.