Social Media KPI naam:

Doorklikratio (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

CTR is de Engelstalige afkorting van Click-Through-Ratio. De CTR wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. Click-Through-Ratio betekent de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachine resultaat ziet en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt.

Ook interessant:
Hoe voer je een professioneel medewerkerstevredenheidsonderzoek uit in eigen beheer? Download 160+ voorbeeldvragen inclusief templates en instructies.

KPI formule:

Doorklikratio (%) = [ Aantal unieke kliks op een specifieke link ] / [ Totaal aantal vertoningen van deze specifieke link ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Januari

Aantal unieke kliks op link A = 500

Totaal aantal vertoningen van link A = 2000

Doorklikration (%) = (500 / 2000)*100 = 25%

Target:

  • Groen: > 50%
  • Geel: 40% – 50%
  • Rood: < 40%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download de SMART KPI database (Office Excel-bestand) met 184 voorbeeld KPI's

De SMART KPI database is gemaakt voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI's inclusief formules en praktijkvoorbeelden;
  • Templates voor het opzetten van  SMART KPI dashboards;
  • Templates voor het opzetten van tabellen voor het verzamelen van data en het genereren van grafieken;
  • Inspiratie voor het opzetten en implementeren van KPI performance boards (bijvoorbeeld op basis van het INK-model of de Balanced Scorecard).
  • Nieuwe inzichten voor het aanpassen of optimaliseren van bestaande KPI dashboards.

Kies hier je download-voorkeur

Het inkijk-exemplaar is bedoeld om je een idee te geven van de inhoud en opzet van het document. Deze kun je eenvoudig en gratis downloaden om te bepalen of je overgaat tot aankoop van de business versie.

De download is na het afronden van de bestelling direct beschikbaar voor gebruik. Een factuur ontvang je via e-mail.

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW