Categorieën
Social Media KPI's

Social media KPI: Kosten per lead (€) = [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

KPI naam:

Kosten per lead (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Met het Cost Per Lead model worden de totale kosten van een advertentie campagne gedeeld door het gerealiseerde aantal nieuwe geïnteresseerde klanten (-leads-). Wanneer je deze gegevens combineert met informatie over daadwerkelijke conversies van deze leads kun je bereken of de campagne winstgevend is.

KPI formule:

Kosten per lead (€) =  [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: [ Week / Maand ]

  • Totale marketingkosten = € 25.000
  • Totaal aantal nieuwe leads = 1.000
  • Kosten per lead = € 25.000 / 1.000  = € 25

Target:

Groen: < € 10

Geel: € 10 –  € 25

Rood:  > € 25

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.