Social media KPI: Kosten per lead (€) = [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

KPI naam:

Kosten per lead (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Met het Cost Per Lead model worden de totale kosten van een advertentie campagne gedeeld door het gerealiseerde aantal nieuwe geïnteresseerde klanten (-leads-). Wanneer je deze gegevens combineert met informatie over daadwerkelijke conversies van deze leads kun je bereken of de campagne winstgevend is.

KPI formule:

Kosten per lead (€) =  [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: [ Week / Maand ]

  • Totale marketingkosten = € 25.000
  • Totaal aantal nieuwe leads = 1.000
  • Kosten per lead = € 25.000 / 1.000  = € 25

Target:

Groen: < € 10

Geel: € 10 –  € 25

Rood:  > € 25

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Waarom?

Maak gebruik van onze ervaring en kennis op het vlak van kwaliteitsmanagement en ga direct aan de slag met 184 praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's).

Hoe?

Download de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI's in een handig en overzichtelijk Excel-bestand en ga direct aan de slag.

Wat?

Naast de 184 uitgewerkte KPI's bevat het Excel-bestand ook templates, grafieken en dashboards die je eenvoudig kunt gebruiken voor je eigen performance management activiteiten:

 Bestand is 100% aanpasbaar;
 Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
 Download direct beschikbaar na betaling;
 Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

SMART KPI database bestellen?

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Hoe werkt het 45 minuten "1-on-1" telefonisch (online) advies?

Wanneer je kiest voor de optie inclusief 45 minuten "1-op-1" persoonlijk advies ontvang je na betaling aanvullende instructies hoe we dit efficient en effectief kunnen inplannen.

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.