Social media KPI: Kosten per lead (€) = [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

KPI naam:

Kosten per lead (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Met het Cost Per Lead model worden de totale kosten van een advertentie campagne gedeeld door het gerealiseerde aantal nieuwe geïnteresseerde klanten (-leads-). Wanneer je deze gegevens combineert met informatie over daadwerkelijke conversies van deze leads kun je bereken of de campagne winstgevend is.

KPI formule:

Kosten per lead (€) =  [ Totale marketingkosten ] / [ Totaal aantal nieuwe leads ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: [ Week / Maand ]

  • Totale marketingkosten = € 25.000
  • Totaal aantal nieuwe leads = 1.000
  • Kosten per lead = € 25.000 / 1.000  = € 25

Target:

Groen: < € 10

Geel: € 10 –  € 25

Rood:  > € 25

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.