Social Media KPI naam: Twitter betrokkenheid (%)

Social Media KPI naam:

Twitter betrokkenheid (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

De Twitter engagement rate meet de effectiviteit van je tweets en in hoeverre je een connectie maakt met je volgers (followers). Je berekent dit door de totale engagement te delen door het aantal volgers in een specifieke periode.

KPI formule:

Twitter engagement rate (%) =  [ re tweets  +  favorites  +  mentions  +  replies ] / [ Totaal aantal followers ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Re tweets = 1000
  • Favorites = 2000
  • Mentions = 3000
  • Replies = 2000
  • Totaal aantal followers = 10.000
  • Betrokkenheid (%) = (1000 + 2000 + 3000 + 2000 ) / 10.000))*100 = 80%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Engagement

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.