Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam: Twitter betrokkenheid (%)

Social Media KPI naam:

Twitter betrokkenheid (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

De Twitter engagement rate meet de effectiviteit van je tweets en in hoeverre je een connectie maakt met je volgers (followers). Je berekent dit door de totale engagement te delen door het aantal volgers in een specifieke periode.

KPI formule:

Twitter engagement rate (%) =  [ re tweets  +  favorites  +  mentions  +  replies ] / [ Totaal aantal followers ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Re tweets = 1000
  • Favorites = 2000
  • Mentions = 3000
  • Replies = 2000
  • Totaal aantal followers = 10.000
  • Betrokkenheid (%) = (1000 + 2000 + 3000 + 2000 ) / 10.000))*100 = 80%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Engagement

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's)? Download dan eenvoudig de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s.

Download kenmerken Excel-bestand:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Basiskennis Excel is voldoende om de database te gebruiken;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Bekijk het inkijk-exemplaar

Om je een idee te geven hoe de SMART KPI database is opgebouwd hebben we een gratis inkijk exemplaar (Excel-bestand) beschikbaar gemaakt.
Bekijk de gratis inkijk-versie van de SMART KPI database (Excel) via deze link.

SMART KPI database bestellen? Selecteer hier je download voorkeur:

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.
Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.