Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam: Twitter betrokkenheid (%)

Social Media KPI naam:

Twitter betrokkenheid (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

De Twitter engagement rate meet de effectiviteit van je tweets en in hoeverre je een connectie maakt met je volgers (followers). Je berekent dit door de totale engagement te delen door het aantal volgers in een specifieke periode.

KPI formule:

Twitter engagement rate (%) =  [ re tweets  +  favorites  +  mentions  +  replies ] / [ Totaal aantal followers ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Re tweets = 1000
  • Favorites = 2000
  • Mentions = 3000
  • Replies = 2000
  • Totaal aantal followers = 10.000
  • Betrokkenheid (%) = (1000 + 2000 + 3000 + 2000 ) / 10.000))*100 = 80%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Engagement

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.