Social Media KPI naam: Nieuwsbrief inschrijvingsconversieratio (%)

Social Media KPI naam:

Nieuwsbrief inschrijvingsconversieratio (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet hoeveel gebruikers uw website bezoeken zich aanmelden voor uw nieuwsbrief. Deze KPI is goed voor het meten van inhoud prestaties, inhoud berichten en belangrijke site acties. Ook is deze KPI  goed om te bekijken voor A / B-testen van verschillende plaatsing, inhoud en formuliertypen op uw website.

KPI formule:

Nieuwsbrief inschrijvingsconversieratio (%) = [ Aantal inschrijvingen ]  / [ Aantal unieke bezoekers van de inschrijfpagina ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: 2018

  • Aantal inschrijvingen online nieuwsbrief = 1000
  • Totaal aantal unieke bezoekers inschrijfpagina =  10.000
  • Rusttoestand klanten = (1000 / 10.000)*100 = 10%

Target:

  • Groen: > 50%
  • Geel: 40% – 50%
  • Rood: < 40%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.