Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Klantdeel per categorie (%

Social Media KPI naam:

Klantdeel per categorie (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet het aantal klanten dat afkomstig is uit een bepaalde categorie, zoals Regio, Bedrijf of Bedrijfsgrootte. Met de statistiek Klant delen op categorie geeft uw team inzicht in de manier waarop ze hun inhoud zouden moeten vermarkten. Als er sprake lijkt te zijn van een groot aantal klanten uit de gezondheidszorg / ziekenhuisindustrie, wil het team mogelijk marketingstrategieën pivelleren om te relateren aan mogelijke gebruikers in die sector.

KPI formule:

Klantdeel per categorie (%) = [ Totaal aantal klanten binnen een specifieke caterogie ] /  [ Totaal aantal klanten ]  * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Aantal klanten categorie A = 25
  • Aantal klanten categorie B = 30
  • Klantdeel categorie A = (25 / (25 + 30))*100 = 46%
  • Klantdeel categorie B = (30 / (25 + 30))*100 = 54%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.