Social Media KPI naam:Klantdeel per categorie (%

Social Media KPI naam:

Klantdeel per categorie (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet het aantal klanten dat afkomstig is uit een bepaalde categorie, zoals Regio, Bedrijf of Bedrijfsgrootte. Met de statistiek Klant delen op categorie geeft uw team inzicht in de manier waarop ze hun inhoud zouden moeten vermarkten. Als er sprake lijkt te zijn van een groot aantal klanten uit de gezondheidszorg / ziekenhuisindustrie, wil het team mogelijk marketingstrategieën pivelleren om te relateren aan mogelijke gebruikers in die sector.

KPI formule:

Klantdeel per categorie (%) = [ Totaal aantal klanten binnen een specifieke caterogie ] /  [ Totaal aantal klanten ]  * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q1

  • Aantal klanten categorie A = 25
  • Aantal klanten categorie B = 30
  • Klantdeel categorie A = (25 / (25 + 30))*100 = 46%
  • Klantdeel categorie B = (30 / (25 + 30))*100 = 54%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.