Social Media KPI naam:
Verkooporders per tijdseenheid ingevuld (#)
KPI beschrijving / doelstelling:
De verkooporders die per tijdseenheid zijn ingevuld, geven uw team inzicht in hoe snel verkooporders worden gevuld en of ze op een tijdefficiënte manier worden uitgevoerd. Dit biedt u niet alleen rapportagekennis, maar biedt u en uw team ook bruikbare doelen om binnen een bepaalde periode te bereiken.
KPI formule:
Verkooporders per tijdseenheid ingevuld (#) = [ Totaal aantal ingevulde verkooporders ] / [ Totaal aantal tijdseenheden (uren, weken, maanden) ]
Praktijkvoorbeeld:
Periode: 4 weken
- Totaal aantal ingevulde verkooporders = 80
- Aantal weken = 4
- Verkooporders per 4 weken = 80 / 4 = 20
Target:
- Groen: > 10
- Geel: 5 – 10
- Rood: < 5
Categorie:
Conversie, ROI