Social Media KPI naam:

Kosten per actie (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet de hoeveelheid geld die wordt besteed aan het genereren van conversies. De meeteenheid Kosten per actie houdt toezicht op de kosten die een bedrijf maakt om conversies te genereren voor zaken als een White paper download of een abonnement.

Ook interessant:
Hoe voer je een professioneel medewerkerstevredenheidsonderzoek uit in eigen beheer? Download 160+ voorbeeldvragen inclusief templates en instructies.

KPI formule:

Kosten per actie (€) = [ Totaal van uitgaven voor genereren van conversies ] / [ Totaal aantal conversies ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: [ Week / Maand ]

Totale kosten voor genereren conversies = € 25.000

Totaal aantal conversies = 1.000

Kosten per lead = € 25.000 / 1.000  = € 25

Target:

Groen: < € 10

Geel: € 10 –  € 25

Rood:  > € 25

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download de SMART KPI database (Office Excel-bestand) met 184 voorbeeld KPI's

De SMART KPI database is gemaakt voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI's inclusief formules en praktijkvoorbeelden;
  • Templates voor het opzetten van  SMART KPI dashboards;
  • Templates voor het opzetten van tabellen voor het verzamelen van data en het genereren van grafieken;
  • Inspiratie voor het opzetten en implementeren van KPI performance boards (bijvoorbeeld op basis van het INK-model of de Balanced Scorecard).
  • Nieuwe inzichten voor het aanpassen of optimaliseren van bestaande KPI dashboards.

Kies hier je download-voorkeur

Het inkijk-exemplaar is bedoeld om je een idee te geven van de inhoud en opzet van het document. Deze kun je eenvoudig en gratis downloaden om te bepalen of je overgaat tot aankoop van de business versie.

De download is na het afronden van de bestelling direct beschikbaar voor gebruik. Een factuur ontvang je via e-mail.

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW