Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Kosten per actie (€)

Social Media KPI naam:

Kosten per actie (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet de hoeveelheid geld die wordt besteed aan het genereren van conversies. De meeteenheid Kosten per actie houdt toezicht op de kosten die een bedrijf maakt om conversies te genereren voor zaken als een White paper download of een abonnement.

KPI formule:

Kosten per actie (€) = [ Totaal van uitgaven voor genereren van conversies ] / [ Totaal aantal conversies ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: [ Week / Maand ]

Totale kosten voor genereren conversies = € 25.000

Totaal aantal conversies = 1.000

Kosten per lead = € 25.000 / 1.000  = € 25

Target:

Groen: < € 10

Geel: € 10 –  € 25

Rood:  > € 25

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.