Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Geannuleerde orders met reden (#)

Social Media KPI naam:

Geannuleerde orders met reden (#)

KPI beschrijving / doelstelling:

Deze KPI onderzoekt waarom bestellingen worden geannuleerd en sorteert ze op reden. Bestellingen kunnen om verschillende redenen worden geannuleerd, en het is belangrijk om te weten wat de redenering achter elke annulering is om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde voorstelling van zaken is. De KPI geeft uw team inzicht in het voorkomen van bepaalde annuleringsgevallen, waardoor ze problemen kunnen opsporen die kunnen worden geadresseerd en geoptimaliseerd.

KPI formule:

Geannuleerde orders met reden (#) =  [ Aantal geannuleerde orders uitgesplitst op basis van specifieke reden ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q3

1. Verkeerd item besteld: 100x

2. Goedkopere prijs bij concurrent: 45x

3. Niet op tijd kunnen leveren: 25x

4. Orders niet tijdig verwerkt: 10x

Target:

Niet van toepassing. Inzicht KPI.

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.