Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Duur verkoopcyclus  (#)

Social Media KPI naam:

Duur verkoopcyclus  (#)

KPI beschrijving / doelstelling:

De metriek voor de verkoopcyclusduur traceert de totale tijd die nodig is om een ​​verkoop te voltooien, vanaf de start van de verkoop tot de uiteindelijke verkoop, om inzicht te krijgen in de efficiëntie van de verkoopverwerking.

KPI formule:

Duur verkoopcyclus  (#) = [ Tijdstip tussen eerste verkoopstap en tijdstip dat verkoop wordt afgesloten ]

Praktijkvoorbeeld:

  • Datum eerste verkoopstap : 01 jan
  • Tijdstip afsluiten verkoop : 07 jan
  • Duur verkoopcyclus = 6 kalenderdagen

Target:

  • Groen: < 10
  • Geel: 10 – 20
  • Rood: > 20

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.