Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Doorverkooppercentage (%)

Social Media KPI naam:

Doorverkooppercentage (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Deze KPI meet de hoeveelheid voorraad die u in een maand hebt verkocht, vergeleken met de hoeveelheid voorraad die u van een fabrikant heeft gekregen. Doorverkoopratio is een belangrijke detailhandelsstatistiek waarmee u de efficiëntie van uw supply-chain kunt volgen.

KPI formule:

Doorverkooppercentage (%) = [Totaal aantal verkochte items in gehele maand ]  / [ Totale inventaris aan begin van de maand ] * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Maand

  • Totale inventaris begin van periode = 10.000 stuks
  • Totaal verkochte items  in periode = 2000 stuks
  • Doorverkooppercentage = (2000) / 10.000) =  20%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.