Social Media KPI naam:

Couponconversie (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Sommige e-commercebedrijven geven kortingsbonnen om meer gebruikers te overtuigen om te kopen. Hoewel coupons op korte termijn betekenen dat u inkomsten per item verliest, verhogen kortingsbonnen vaak het aantal gebruikers dat dat product koopt en verhogen ze op hun beurt de totale inkomsten. Het meten van de couponvergoeding met de couponconversiemetriek vertelt uw verkoopteam hoe effectief hun aanbod is.

Ook interessant:
Hoe voer je een professioneel medewerkerstevredenheidsonderzoek uit in eigen beheer? Download 160+ voorbeeldvragen inclusief templates en instructies.

KPI formule:

Couponconversie (%) = ( [Ingeleverde coupons]  / [ Coupons uitgegeven ] ) * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Kwartaal

  • Ingeleverde coupons = 100
  • Uitgegeven coupons = 1000
  • Couponconversie = (100/1000)*100 = 10%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download de SMART KPI database (Office Excel-bestand) met 184 voorbeeld KPI's

De SMART KPI database is gemaakt voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI's inclusief formules en praktijkvoorbeelden;
  • Templates voor het opzetten van ¬†SMART KPI dashboards;
  • Templates voor het opzetten van tabellen voor het verzamelen van data en het genereren van grafieken;
  • Inspiratie voor het opzetten en implementeren van KPI performance boards (bijvoorbeeld op basis van het INK-model of de Balanced Scorecard).
  • Nieuwe inzichten voor het aanpassen of optimaliseren van bestaande KPI dashboards.

Kies hier je download-voorkeur

Het inkijk-exemplaar is bedoeld om je een idee te geven van de inhoud en opzet van het document. Deze kun je eenvoudig en gratis downloaden om te bepalen of je overgaat tot aankoop van de business versie.

De download is na het afronden van de bestelling direct beschikbaar voor gebruik. Een factuur ontvang je via e-mail.

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW