Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam:Couponconversie (%)

Social Media KPI naam:

Couponconversie (%)

KPI beschrijving / doelstelling:

Sommige e-commercebedrijven geven kortingsbonnen om meer gebruikers te overtuigen om te kopen. Hoewel coupons op korte termijn betekenen dat u inkomsten per item verliest, verhogen kortingsbonnen vaak het aantal gebruikers dat dat product koopt en verhogen ze op hun beurt de totale inkomsten. Het meten van de couponvergoeding met de couponconversiemetriek vertelt uw verkoopteam hoe effectief hun aanbod is.

KPI formule:

Couponconversie (%) = ( [Ingeleverde coupons]  / [ Coupons uitgegeven ] ) * 100

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Kwartaal

  • Ingeleverde coupons = 100
  • Uitgegeven coupons = 1000
  • Couponconversie = (100/1000)*100 = 10%

Target:

  • Groen: > 95%
  • Geel: 90% – 95%
  • Rood: < 90%

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.