Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam: Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€)

Social Media KPI naam:

Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet de potentiële inkomsten die kunnen worden behaald met het volume in de verkooptrechter. Hoewel niet elke potentiële klant zal worden omgezet in een betalende klant, kan het bijhouden van het totale omzetbedrag dat alle potentiële klanten in de pijplijn kunnen opleveren, helpen uw team de waarde van hun pijplijn te realiseren.

KPI formule:

Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€) = [ Gemiddelde winst per betalende klant ]  *  [ Totaal aantal van potentiele klanten in de verkooppijpijn ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q3

  • Aantal klanten voor Q3 = 10
  • Gemiddelde winst per betalende klant = € 15.000
  • Potentiele omzet verkooppijplijn = 10 x € 15.000 = € 150.000

Target:

  • Groen: > € 250.000
  • Geel: € 175.000 –  € 250.000
  • Rood:  < € 175.000

Categorie:

Conversie, ROI

 

BoekenBoeken