Social Media KPI naam: Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€)

Social Media KPI naam:

Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€)

KPI beschrijving / doelstelling:

Meet de potentiële inkomsten die kunnen worden behaald met het volume in de verkooptrechter. Hoewel niet elke potentiële klant zal worden omgezet in een betalende klant, kan het bijhouden van het totale omzetbedrag dat alle potentiële klanten in de pijplijn kunnen opleveren, helpen uw team de waarde van hun pijplijn te realiseren.

KPI formule:

Potentiële omzet in de verkooppijplijn (€) = [ Gemiddelde winst per betalende klant ]  *  [ Totaal aantal van potentiele klanten in de verkooppijpijn ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: Q3

  • Aantal klanten voor Q3 = 10
  • Gemiddelde winst per betalende klant = € 15.000
  • Potentiele omzet verkooppijplijn = 10 x € 15.000 = € 150.000

Target:

  • Groen: > € 250.000
  • Geel: € 175.000 –  € 250.000
  • Rood:  < € 175.000

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.