Categorieën
Social Media KPI's

Social Media KPI naam: Bestel frequentie (#)

Social Media KPI naam:

Bestel frequentie (#)

KPI beschrijving / doelstelling:

Met de Order Frequency-statistiek kunnen verkoopteams anticiperen op het aantal orders dat binnen een bepaalde periode binnenkomt. Door bovenaan de bestelfrequentie te blijven, moet u plannen volgens de verwachte werklast en inzicht krijgen in de effectiviteit van de verkoopinspanningen.

KPI formule:

Bestel frequentie (#) = [ Totaal aantal bestellingen in specifieke periode ]  / [ Tijdseenheid (dag, week, maand) in specifieke periode ]

Praktijkvoorbeeld:

Periode: week 1 (5 werkdagen)

  • Totaal aantal bestellingen = 500
  • Tijdseenheid = 5 werkdagen
  • Bestel frequentie = 500 / 5 = 100 bestellingen per dag.

Target:

  • Groen: > 100
  • Geel: 50 – 100
  • Rood: < 50

Categorie:

Conversie, ROI

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.