Best Practices Examples

Six Sigma. This methodology provides businesses with the tools to improve the capability of their business processes. Six Sigma is a fact-based, data-driven philosophy of quality improvement that values defect prevention over defect detection. It drives customer satisfaction and bottom-line results by reducing process variation and eliminating waste; thereby providing a competitive advantage. It applies anywhere variation and waste exists and involves every employee in the organization. In a Six Sigma organization, two approaches are utilized: 1) DMAIC, a rigorous and robust method, utilizes five stages (Define, Measure, Analyze, Improve and Control) to drive incremental improvements, and 2) DMADV (Define, Measure, Analyze, Design, Verify) is a more rigorous, lengthy methodology applied mostly to design for Six Sigma for new process or product creation or redesign.

Six Sigma Lessons Learned & Best Practices


Aanvullende vragen voor dit artikel?

Weet jij nog een mooie vraag als aanvulling op het onderwerp op deze pagina? Stuur deze dan zeker even naar ons door. Alvast bedankt.

Wat kunnen wij van jou leren? Laat het ons weten…!

Omdat wij ook niet alles weten zijn wij benieuwd naar jullie feedback op de artikelen die wij publiceren op handigevragen.nl.

Dus heb je na het lezen van dit artikel:

  • Opmerkingen;
  • Kritische feedback;
  • Tips;
  • Of gewoon een leuk verhaal om met ons te delen?

Aarzel niet en neem contact met ons op. Wij zijn altijd opzoek naar mogelijkheden om de kwaliteit, leesbaarheid en toegevoegde waarde van handigevragen.nl te verbeteren.

Alvast bedankt voor je reactie en geniet van deze mooie dag.

Gebruik informatie

Wij adviseren alle bezoekers van deze website om even de moeite te nemen om de Algemene Voorwaarden te lezen. Dan weten we allemaal dat we de informatie op de juiste manier gebruiken.

Lees ook:

Eenvoudig zelf een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitvoeren? Download 160 voorbeeldvragen in verschillende categorieën. Lees verder...