Categorieën
KPI's

Voorbeeld KPI – Zorg (Ziekenhuis, Zorginstelling, Praktijk)

Voorbeeld KPI “Onjuiste doorverwijzing”

In onderstaande tabel staat een uitgewerkte voorbeeld van kritische performance-indicator (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een zorginstelling (ziekenhuis, verzorgingshuis, huisartsenpraktijk etc).

De KPI’s kunnen gebruikt worden voor monitoring via het performance dashboard in bijvoorbeeld een Excel dashboard.

Download uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces verkoop, customer service, klantenservice, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw, zorginstelling, ziekenhuis, verzorgingshuis
Bedrijfstype Callcenters en alle organisaties die via de telefoon bereikbaar zijn voor haar klanten. Ook voor zorginstellingen en ziekenhuizen kan deze KPI gebruikt worden voor het monitoren van de behandeling van patiënten.
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Efficiëntie
Metrics / KPI naam Onjuiste doorverwijzing
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Percentage van calls waarbij de klant verkeerd wordt doorverwezen.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%

 

 

Download SMART KPI database (Excel-bestand)

Klik hier voor meer informatie.