Kritische performance indicator voor klanttevredenheid!

Voorbeeld KPI “Klanttevredenheid”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een webshop, klantenafdeling, customer service, helpdesk, inkoopafdeling of verkoopafdeling.

Download 100+ uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

 

Bedrijfsproces Administratie, customer service, klantenservice, inkoop, verkoop, communicatie, after sales, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Voorspellende KPI (kwantitatieve / procesmatige KPI)
Kritische Succesfactor Klanttevredenheid
Metrics / KPI naam Responstijd – email
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Totaal aantal reply’s dat binnen de gestelde target is verstuurd.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm < 2 dagen = Groen
3 dagen = Geel
> 3 dagen = Rood
Bedrijfsproces Administratie, customer service, klantenservice, inkoop, verkoop, communicatie, after sales, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Klanttevredenheid
Metrics / KPI naam One stop service – klachten
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Totaal aantal in een keer afgeronde klachten als percentage van het totaal afgeronde aantal klachten.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%

 

Download SMART KPI database | 216 praktijkvoorbeelden | Formules | Templates

Ga direct aan de slag met het opzetten van een professioneel performance dashboard. De SMART prestatie-indiacotren database bestaat uit een overzichtelijk Excel-bestand wat eenvoudig is in gebruik.
Inhoud SMART KPI Database downloads   Business   Business Pro
  • 216 uitgewerkte KPI's praktijkvoorbeelden | formules
  • 72 uitgewerkte CPI's praktijkvoorbeelden | formules
  • Dashboard templates | grafieken | control charts
  • Persoonlijk telefonisch advies op maat: 45 minuten 1-op-1
  • Basiskennis Excel is voldoende om de database te gebruiken;
  • Bestand is 100% aanpasbaar;
  • 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
De downloads zijn direct het afronden van de bestelling beschikbaar. Een factuur ontvang je per e-mail.
Bekijk het gratis inkijk-exemplaar van de SMART KPI database via deze link.
Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Persoonlijk advies op maat! Boek 45 minuten 1 op 1 online consult

Heb je aanvullend advies nodig bij het opzetten en implementeren van prestatie-indicatoren binnen jullie project of organisatie. Maak dan gebruik van de business pro optie en bestel naast de SMART prestatie-indicatoren database ook 45 minuten 1 op 1 persoonlijk advies.

Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.