Kritische performance indicator voor klanttevredenheid!

Voorbeeld KPI “Klanttevredenheid”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een webshop, klantenafdeling, customer service, helpdesk, inkoopafdeling of verkoopafdeling.

Download 100+ uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

 

Bedrijfsproces Administratie, customer service, klantenservice, inkoop, verkoop, communicatie, after sales, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Voorspellende KPI (kwantitatieve / procesmatige KPI)
Kritische Succesfactor Klanttevredenheid
Metrics / KPI naam Responstijd – email
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Totaal aantal reply’s dat binnen de gestelde target is verstuurd.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm < 2 dagen = Groen
3 dagen = Geel
> 3 dagen = Rood
Bedrijfsproces Administratie, customer service, klantenservice, inkoop, verkoop, communicatie, after sales, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Klanttevredenheid
Metrics / KPI naam One stop service – klachten
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Totaal aantal in een keer afgeronde klachten als percentage van het totaal afgeronde aantal klachten.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Waarom?

Maak gebruik van onze ervaring en kennis op het vlak van kwaliteitsmanagement en ga direct aan de slag met 184 praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's).

Hoe?

Download de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI's in een handig en overzichtelijk Excel-bestand en ga direct aan de slag.

Wat?

Naast de 184 uitgewerkte KPI's bevat het Excel-bestand ook templates, grafieken en dashboards die je eenvoudig kunt gebruiken voor je eigen performance management activiteiten:

 Bestand is 100% aanpasbaar;
 Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
 Download direct beschikbaar na betaling;
 Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

SMART KPI database bestellen?

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Hoe werkt het 45 minuten "1-on-1" telefonisch (online) advies?

Wanneer je kiest voor de optie inclusief 45 minuten "1-op-1" persoonlijk advies ontvang je na betaling aanvullende instructies hoe we dit efficient en effectief kunnen inplannen.

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.