Kritische performance indicatoren voor een callcenter!

Lean SixSigma Tools

Voorbeeld KPI “Callcenter: Call direct beantwoord”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.

Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces callcenter, verkoop, customer service, klantenservice, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype Callcenters en alle organisaties die via de telefoon bereikbaar zijn voor haar klanten.
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Efficiëntie
Metrics / KPI naam Calls Direct beantwoord
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Percentage van calls die volledig binnen een  klantcontact wordt afgerond.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%

 

Download compleet overzicht met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Waarom?

Maak gebruik van onze ervaring en kennis op het vlak van kwaliteitsmanagement en ga direct aan de slag met 184 praktijkvoorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren (KPI's).

Hoe?

Download de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI's in een handig en overzichtelijk Excel-bestand en ga direct aan de slag.

Wat?

Naast de 184 uitgewerkte KPI's bevat het Excel-bestand ook templates, grafieken en dashboards die je eenvoudig kunt gebruiken voor je eigen performance management activiteiten:

 Bestand is 100% aanpasbaar;
 Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
 30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
 Download direct beschikbaar na betaling;
 Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

SMART KPI database bestellen?

Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW

Hoe werkt het 45 minuten "1-on-1" telefonisch (online) advies?

Wanneer je kiest voor de optie inclusief 45 minuten "1-op-1" persoonlijk advies ontvang je na betaling aanvullende instructies hoe we dit efficient en effectief kunnen inplannen.

'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.