Voorbeeld KPI – Aantal klachten

Lean Sixsigma

Voorbeeld KPI “Aantal klachten”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.

Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces customer service, klantenservice, after sales, service desk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid
Metrics / KPI naam # aantal klachten
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Aantal klachten als percentage van het totaal aantal afgehandelde inkomende calls.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm <3% = groen
3% – 5% = geel
> 5% = rood

 

Download SMART KPI database | 216 praktijkvoorbeelden | Formules | Templates

Ga direct aan de slag met het opzetten van een professioneel KPI dashboard. De SMART KPI database bestaat uit een overzichtelijk Excel-bestand wat eenvoudig is in gebruik.

  •   216 uitgewerkte KPI's praktijkvoorbeelden | formules;
  •   72 uitgewerkte CPI's praktijkvoorbeelden | formules;
  •   Dashboard templates | grafieken | control charts;
  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Basiskennis Excel is voldoende om de database te gebruiken;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;

Bestel de SMART KPI database en ga direct aan de slag!

De downloads zijn direct het afronden van de bestelling beschikbaar. Een factuur ontvang je per e-mail.

Bekijk het gratis inkijk-exemplaar van de SMART KPI database via deze link.



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


Aanvullende support nodig?

Heb je tijdens de implementatie toch nog aanvullende vragen m.b.t het opzetten van je KPI performance board? Neem dan zeker even contact met mij op. Ik help je graag verder op weg.

Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen. Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.