Voorbeeld KPI – Aantal klachten

Lean Sixsigma

Voorbeeld KPI “Aantal klachten”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.

Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces customer service, klantenservice, after sales, service desk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid
Metrics / KPI naam # aantal klachten
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Aantal klachten als percentage van het totaal aantal afgehandelde inkomende calls.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm <3% = groen
3% – 5% = geel
> 5% = rood

 

Download complete lijst met 184 uitgewerkte SMART KPI’s (Excel-bestand)

Bent u op zoek naar voorbeelden van kritieke prestatie-indicatoren? Download dan eenvoudig en snel de volledige lijst met 184 veel gebruikte KPI’s. Deze uitgebreide lijst is een handig hulpmiddel voor iedereen die opzoek is naar:

  • Voorbeeld KPI’s inclusief formules, definities en praktijkvoorbeelden;
  • KPI performance dashboards templates;
  • Tabellen & grafieken templates voor verzamelen data;
  • Inspiratie voor selecteren nieuwe KPI's.

Download kenmerken:

  •   Bestand is 100% aanpasbaar;
  •   Gratis inkijk-exemplaar beschikbaar;
  •   30 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie & herroepingsrecht;
  •   Download direct beschikbaar na betaling;
  •   Factuur ontvangt u automatisch via e-mail.

Kies download-optie:



Plaats in winkelwagen. Inclusief 21% BTW


'Niet goed, geld terug'-garantie & herroepingsrecht

Wanneer u niet tevreden bent over de toegevoegde waarde van de bestelde download(s) kunt u het volledige aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst terugvragen.

Ons streven is een 100% klanttevredenheid. Het aanbieden van de ‘niet goed, geld terug’-garantie als aanvulling op het herroepingsrecht geeft ons dan ook de mogelijkheid om onze service continu te blijven verbeteren.