Lean Sixsigma

Voorbeeld KPI “Aantal klachten”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.

Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces customer service, klantenservice, after sales, service desk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype webshop, verzekeringsmaatschappij, financieringsmaatschappij, Financiële instelling, reisbureau, nutsbedrijf
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid
Metrics / KPI naam # aantal klachten
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Aantal klachten als percentage van het totaal aantal afgehandelde inkomende calls.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm <3% = groen
3% – 5% = geel
> 5% = rood

De theorie met betrekking tot KPI’s staat hier.
Ben je opzoek naar een voorbeeld van een performance dashboard? Download via deze link het Excel-bestand met uitgewerkte kritische performance-indicatoren.


Aanvullende vragen voor dit artikel?

Weet jij nog een mooie vraag als aanvulling op het onderwerp op deze pagina? Stuur deze dan zeker even naar ons door. Alvast bedankt.

Wat kunnen wij van jou leren? Laat het ons weten…!

Omdat wij ook niet alles weten zijn wij benieuwd naar jullie feedback op de artikelen die wij publiceren op handigevragen.nl.

Dus heb je na het lezen van dit artikel:

  • Opmerkingen;
  • Kritische feedback;
  • Tips;
  • Of gewoon een leuk verhaal om met ons te delen?

Aarzel niet en neem contact met ons op. Wij zijn altijd opzoek naar mogelijkheden om de kwaliteit, leesbaarheid en toegevoegde waarde van handigevragen.nl te verbeteren.

Alvast bedankt voor je reactie en geniet van deze mooie dag.

Gebruik informatie

Wij adviseren alle bezoekers van deze website om even de moeite te nemen om de Algemene Voorwaarden te lezen. Dan weten we allemaal dat we de informatie op de juiste manier gebruiken.

Lees ook:

Eenvoudig zelf een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitvoeren? Download 160 voorbeeldvragen in verschillende categorieën. Lees verder...