About

Missie:

Create, communicate and contribute.

Leansixsigmatools.nl is een kennis- en informatieportal en ontmoetingsplaats voor mensen die opzoek zijn naar specifieke informatie. Leansixsigmatools.nl opent de deur naar informatie, kennis, tools en inspiratie waarbij maximaal gebruikersgemak altijd het uitgangspunt is.

Leansixsigmatools.nl is een gratis service met als opdracht, een kwalitatief hoogwaardige bijdrage te leveren aan de informatievoorziening op het gebied van:

  • Lean SixSigma
  • Kwaliteitsmanagement
  • Performance Management

Visie:

Leansixsigmatools.nl is het informatie- en kenniscentrum van Nederland en België. Een ontmoetingsplaats waar informatie, kennis en tools mensen geïnspireerd worden tot nieuwe inzichten en mogelijkheden.

Leansixsigmatools.nl is het digitale platform wat gebruikt maakt van de mogelijkheden die het Internet biedt om de informatie te presenteren, delen en communiceren.

De missie en de visie van Leansixsigmatools.nl zijn gebaseerd op de volgende kernwaarden:

Plan

Do

Check

Act

  • Inventief
  • Ondernemen
  • Inspireren
  • Kwaliteit
  • Luister, noteer en leer
  • Resultaatgericht
  • Communiceren
  • Continue verbeteren

Om succesvol te zijn in het realiseren van de missie en visie hebben wij de volgende kritische succesfactoren als uitgangspunt genomen voor het uitvoeren van onze activiteiten:

Creativiteit
Gebruik tools die zich bewezen hebben in het verleden en combineer deze met succesvolle elementen van de tools van nu.

Deskundigheid & ervaring
Maak optimaal gebruik van de aanwezige kennis en ervaring om nieuwe informatie te creëren en communiceren.

Flexibiliteit
Inspelen op situaties, ontwikkelingen en nieuwe inzichten.

Zelfstandigheid
Doe in eigen beheer alles wat haalbaar, leerzaam en inspirerend is en maak gebruik van het netwerk daar waar nodig.

Doelstellingen Leansixsigmatools.nl 2015:

  • Ontwikkelen portal (website) met kwalitatieve content.
    • Technische ontwikkeling.
    • Identificeren en uitwerken content.
  • Contact leggen met doelgroep.
    • Identificeren doelgroep.
    • Inzetten “marketing” tools om in contact te komen met de doelgroep.
  • Optimaliseren bedrijfsprocessen
    • Right-First-Time.
    • Ontwikkelen Best Practices en Lessons Learned.
    • Actieve performance management.

Create, Communicate and Contribute.