Definitie van de term Payroll

Definitie van de term payroll

De term “payroll” is een Engelse term die in Nederland ook veel gebruikt wordt. De Nederlandse vertaling voor het woord payroll is “loonlijst“.

Wat is een payroll of loonlijst?

Een payroll of loonlijst is een overzicht waarop de berekening van het loon en het daarop in te houden en te betalen bedragen zijn vermeld voor iedere afzonderlijke medewerker van een organisatie.









Wat is payrolling?

De term “payrolling” komt van het Engelse woord payroll. Er zijn bedrijven gespecialiseerd in payrolling (payroll-onderneming). Een payroll-onderneming neemt
de personeelsadministratie van een opdrachtgever over inclusief de juridische werkgeverschap.








Selecteren van een payroll-onderneming

Een aantal criteria die gebruikt kunnen worden voor het selecteren van de juiste payroll-onderneming om mee samen te werken zijn:

  • Vergelijken van de payrolling tarieven;
  • Met welk payroll-systeem werkt de organisatie;
  • Wat zijn specifieke voorwaarden van de payroll-organisatie;
  • Wat zijn mogelijke voordelen en kortingen;
  • Met welke andere organisaties en bedrijven werkt een payroll-organisatie al samen.








Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *