Lean Sixsigma

Voorbeeld KPI – Zorg (Ziekenhuis, Zorginstelling, Praktijk)

Voorbeeld KPI “Onjuiste doorverwijzing”

In onderstaande tabel staat een uitgewerkte voorbeeld van kritische performance-indicator (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een zorginstelling (ziekenhuis, verzorgingshuis, huisartsenpraktijk etc).

De KPI’s kunnen gebruikt worden voor monitoring via het performance dashboard in bijvoorbeeld een Excel dashboard.








Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces verkoop, customer service, klantenservice, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw, zorginstelling, ziekenhuis, verzorgingshuis
Bedrijfstype Callcenters en alle organisaties die via de telefoon bereikbaar zijn voor haar klanten. Ook voor zorginstellingen en ziekenhuizen kan deze KPI gebruikt worden voor het monitoren van de behandeling van patiënten.
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Efficiëntie
Metrics / KPI naam Onjuiste doorverwijzing
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Percentage van calls waarbij de klant verkeerd wordt doorverwezen.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%








De theorie met betrekking tot KPI’s staat hier.
Ben je opzoek naar een voorbeeld van een performance dashboard? Download via deze link het Excel-bestand met uitgewerkte kritische performance-indicatoren.

Tags: voorbeeld kpi ziekenhuis, voorbeeld kpi zorg, kritische performance-indicator, KPI’s, Balanced Scoredard, performance management, kritische succesfactoren, excel-dashboard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *