Lean Sixsigma tools

Voorbeeld KPI – Beschikbaarheid Helpdesk

Voorbeeld KPI “Beschikbaarheid Helpdesk”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.








Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces Helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype ICT-bedrijven, webwinkels, verzekeringsmaatschappij, finaniele instelling
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Voorspellende KPI (kwantitatieve / procesmatige KPI)
Kritische Succesfactor Klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid
Metrics / KPI naam Beschikbaarheid helpdesk
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Helpdesk moet 24/7 beschikbaar zijn.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm 24/7 = groen, alle afwijkingen is rood.








De theorie met betrekking tot KPI’s staat hier.
Ben je opzoek naar een voorbeeld van een performance dashboard? Download via deze link het Excel-bestand met uitgewerkte kritische performance-indicatoren.

Tags: kpi, kritische performance-indicator, KPI’s, Balanced Scoredard, performance management, kritische succesfactoren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *