Lean SixSigma Tools

Kritische performance indicatoren voor een callcenter!

Voorbeeld KPI “Callcenter: Call direct beantwoord”:

In onderstaande tabel staat een twee uitgewerkte voorbeelden van logistieke kritische performance-indicators (KPI’s) die gebruikt kan worden als onderdeel van het performance management programma (bijvoorbeeld via een balanced scorecard) voor een organisatie.









Download meer dan 50 uitgewerkte KPI’s via de link onderaan deze pagina. Succes.

Bedrijfsproces callcenter, verkoop, customer service, klantenservice, helpdesk
Bedrijfstak Financiële dienstverlening, handel, horeca, industrie, landbouw
Bedrijfstype Callcenters en alle organisaties die via de telefoon bereikbaar zijn voor haar klanten.
Balanced Score Card categorie Klant
Type KPI Resultaat KPI (kwalitatieve KPI)
Kritische Succesfactor Efficiëntie
Metrics / KPI naam Calls Direct beantwoord
 Kritieke Prestatie-indicator doelstelling Percentage van calls die volledig binnen een  klantcontact wordt afgerond.
Voorbeeld marge / streefwaarde / target / norm > 95%
90% – 95%
<90%








Aanvullende informatie KPI’s:

De theorie met betrekking tot KPI’s staat hier.
Ben je opzoek naar een voorbeeld van een performance dashboard? Download via deze link het Excel-bestand met uitgewerkte kritische performance-indicatoren.

Tags: kpi, kritische performance-indicator, KPI’s, Balanced Scoredard, performance management, kritische succesfactoren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *